سلام بر دوستان گروه چتر بیمه
من صادق عبادی هستم و شما را دعوت می کنم به چهل و یکمین جلسه از دوره ی ۹۰ جلسه تا حرفه ای شدن در صنعت بیمه. در این قدم در مورد هدف نهایی ارتباط نمایندگان بیمه با مشتریان احتمالی بیمه با شما صحبت می کنیم.
وظیفه ی اصلی فروشندگان بیمه این است که راه های برقراری ارتباط با مشتریان بیمه را شناسایی کرده و خدمات، طرح ها و مزایای کار را را به مشتری ارائه دهند؛ تا زمانی که مشتری به خرید خدمات بیمه تشویق نشوند، برای خرید آن اقدام نمی کند. در این قدم با نحوه ی برقراری ارتباط آشنا می شوید.هدف مشاوران فروش بیمه از ایجاد ارتباط با مشتری این است که او را به خرید خدمات بیمه تشویق کنند. برای تحقق این هدف لازم است ۶ گام زیر را انجام بدهند:
۱- آگاه کردن مشتری:
مشتریان بیمه تا زمانی که به کارکرد و مزایای خرید بیمه پی نبرند، آن را خریداری نمی کنند. بنابراین، این وظیفه ی فروشندگان است که به انواع روش ها برای آگاه ساختن مشتری از خدمات پس از خرید بیمه متوسل شوید. به همین دلیل لازم است که از طریق روزنامه ها، مجلات آنلاین و آفلاین تبلیغ کنید و با پخش آگهی، عرضه ی محصول و خدمات خود را نوید بدهید.
۲– دستورالعمل:
در این مرحله لازم است اطلاعات لازم درباره ی طریقه ی استفاده و خدمات به مشتریان انتقال داده شود. این که این خدمات چیست و به چه گونه ای می تواند هزینه های آنها را کاهش و مبالغ آنها را پس انداز کند.
۳- بیان اثرات مثبت و تاثیر گذار خدمات ارائه شده:
مشتریان، یک خدمات را به خاطر طرح و مدل آن نمی خرند؛ آنها خدمات را به خاطر مزایا و اثرات مثبتی که دارد خریداری می کنند. چیزهایی که از هدر رفتن پس اندازشان جلوگیری می کند، استفاده از آن ها سود و منفعت داشته باشد و…
۴- تمرکز بر افکار مشتری و آنچه که او ترجیح می دهد:
شما باید این مورد را در نظر داشته باشید که مشتری به چه چیزی از همه اهمیت می دهد. توجه به نیاز مشتری و آنچه که او ترجیح می دهد، به پیشرفت بازار فروش کمک می کند. اگر شما به این مسئله پی ببرید که چه نوع تبلیغی و بیان چه جمله یا کلمه ای می تواند نظر مشتری را جلب کرده و او را به خرید تشویق کند، بهتر می توانید خدمات خود را تبلیغ کنید و به بازار فروش تان رونق دهید.
۵- تشویق به خرید:
شما به عنوان یک فروشنده، اگر تکنیک های فروش کتاب ۱۵ جلسه تا فروش بیمه ی عمر را مراحل به مرحله اجرا کنید، سریع تر به اهداف تان می رسید و بدون زحمت و دردسر قادر خواهید بود به راحتی مشتری را به خرید خدماتی که دارید تشویق کنید.
جمله بندی و نوع برخورد شماست که مؤثر واقع می شود و به فروش هر چه بیشتر خدمات تان کمک می کند.
۶- مرحله ی فروش را اجرا کنید:
اگر تمام مراحل ۱ تا ۵ را مورد توجه قرار دهید، این بار نوبت به اجرای مرحله ی فروش می رسد. شما با تکنیک های که در محصولات مختلف گروه چتر بیمه گفته شده می توانید خدمات خود را به راحتی به فروش برسانید.
بنابراین در جلسه ی چهل و یکم از ۹۰ جلسه تا حرفه ای شدن در صنعت بیمه مورد راههای برقراری ارتباط با مشتری با شما صحبت کردیم. شما می توانید سئوالات خود را در زیر همین مقاله مطرح بفرمائید، تا جلسه ی بعدی شما را به خداوند متعال می سپارم.
شاد و ثروتمند باشید.