سلام بر دوستان گروه چتر بیمه
من صادق عبادی هستم و شما را دعوت می کنم به جلسه ی هشتاد و نهم از جلسه از دوره ی ۹۰ جلسه تا
حرفه ای شدن در صنعت بیمه. محول کردن کار به دیگران با شما صحبت می کنیم. این جلسه از یکی از محصولات چتر بیمه به نام من طراحی شبکه ی فروش بیمه گرفته شده است.
واگذاری یا محول کردن کار به دیگران، هنر انجام دادن کار از طریق دیگران است. کارهای کم ارزش را به دیگران واگذار کنیم و خودمان فقط بر کارهای ارزشمند متمرکز شویم. همچنین کارهایی وجود دارند که انرژی از ما می گیرند. بهتر است این کارها را هم به دیگران واگذار کنیم. شاید بزرگتریـن مشکلی که در جلسه ی مشاوره با نمایندگان فروش بیمه دارم، قانع کردن آن ها برای دل کندن از کارهای بسیار پیش پا افتاده به کارمندان شان است.
مراحل پایه برای واگذار کردن کار:
کار را شناسایی کنید.
نمودار گردش کار را طراحی کنید.
فرد مناسب را پیدا کنید. چه کسی می تواند آن را انجام دهد و حتی از آن لذت ببرد؟
کار را توضیح دهید.
توضیح دهید که فرد چگونه می تواند از انجام آن سود ببرد.
استاندارد ها و ضرب العجل های تان را مشخص کنید.
یک روش گزارش گیری تعیین کنید.
به هر سئوالی پاسخ دهید.
اطمینان حاصل کنید که فرد این اقتدار را دارد کـه تصـمیمات لازمه را بگیرد و به همه منابع لازم دسترسی داشته باشد.
واگذاری یا تفویض کار را ثبت کنید.
مراحل ۴ تا ۷ را به صورت مختصر در یک یادداشت به فردی که کار را به او واگذار کرده اید ارائه دهید.
کار، شخص و تاریخی که تعیین کرده اید، تاریخ های بـررسـیِ وضـعیت و ضرب العجل را ثبت کنید.
پیشرفت را کنترل کنید؛ تاریخ های بررسیِ وضعیت و ضرب العجل را ثبت کنید.
نتایج را ارزیابی کنید.
به پیشرفت ها توجه داشته باشید.
بنابراین در جلسه ی هشتاد و نهم درباره محول کردن کار به دیگران با شما صحبت کردیم. در گام های آینده در مورد موضوعات دیگر برای حرفه ای شدن در صنعت بیمه با شما صحبت می کنیم. به تلاش هدفمند خود ادامه بدهید، بهتون قول می دهم دیر یا زود به رؤیاهای تان می رسید.
شاد و ثروتمند باشید.