سلام بر دوستان گروه چتر بیمه
من صادق عبادی هستم و شما را دعوت می کنم به جلسه ی هشتاد و هشتم از جلسه از دوره ی ۹۰ جلسه تا
حرفه ای شدن در صنعت بیمه. در این قدم در مورد ۵ قدم طلائی برای بهره وری زمان با شما صحبت می کنیم. این جلسه از یکی از محصولات چتر بیمه به نام من مدیریت مؤثر زمان گرفته شده است.
یک تکنیک ساده پنج قدمی وجود دارد که می توانید با استفاده از آن بهره وری، کارایی و بازده کلی تان را دو برابر و حتی سه برابر کنید!
قدم اول
هر روز با یک فهرست از فعالیت های تان شروع کنید که شب قبل تنظیم کرده اید. بنابراین شما از قبل دیگر می دانید آیا فردا بـایـد بـه شعبـه بـروید یا کارهای مهم تر دیگری در دفتر دارید.
قدم دوم
لیست را بر اساس اولویت ها مرتب کنید. قبل از شروع کار، کنار هر مورد”الف”، “ب” یا “ج” بنویسید.
موارد “الف”، مهم ترین فعالیت ها هستند که انـجـام یـا عـدم انـجام آن ها می تواند پیامدهای قابل توجهی داشته باشد.
موارد “ب” ، فعالیت هایی هستند که باید انجام بدهید، اما به اندازه موارد “الف” اهمیت ندارند.
موارد “ج”، فعالیت هایی هستند که خوب می شد اگـر انجـامـش مـی دادید، ولی واقعاً مهم نیست که انجام شان بدهید یا نه.
قانون این است:
هرگز وقتی یک مورد “الف” ، باقی مانده، یک مورد “ب”، را انجام ندهید. اگر چند مورد “الف”، دارید آن ها را به صورت، الف – ۱، الف – ۲، الف -۳ و… اولویت بندی کنید. با این روش بیشترین بازده را از زمان خود به دست می آورید.
قدم سوم
اولین فعالیت کاری تان را در اول صبح با “الف-۱” شروع کنید و آن را رها نکنید تا تمام شود. بدون انحراف یا حواس پرتی کار کنید. خودتان را عادت دهید که روی آن مورد تمرکز کنید، حتی اگر تمام روز طول بکشد. ایـن بالاترین و بهترین روش استفاده از زمان است.
قدم چهارم
در هر ساعت از روز با پرسیدن سه سئوال کلیدی خود را متمرکز نگه دارید!
با ارزش ترین فعالیت های من کدامند؟، این سئوال را از همکاران و کارکنان هم بپرسید. جواب این سئوال هر چه باشـد، احتمـالاً همـان کـاری اسـت که در این لحظه باید انجام دهید. چه کاری را فقط من می توانم انجام دهم که اگر درست انجام شود، می تواند یک تغییر واقعی ایجاد کند؟ در هر موقعیتی، تنها یک جواب برای این سئوال وجود دارد و آن چیزی است که باید انجامش بدهید.
شاید بهترین سئوال همین مورد باشد، در این لحظه، با ارزش ترین استفاده از وقت من چیست؟ این سئوال را بارها و بارها بپرسید و مـطـمئن بـاشـید که جواب تان هر چه هست، بیشتر اوقات، مشغول آن کار هستید.
قدم پنجم
در خودتان احساس اضطرار و تعصب نسبت به کار ایجاد کنیـد. در زمیـنـه فرصت ها و مسئولیت ها سریع عمل کنید و هـمـین حـالا انجامـش دهیـد. سعی کنید به عنوان فردی مشهور شوید که کار را سریع و خوب انجام می دهد. همین یک کار به تنهایی می تواند موفقیت تان در کسب و کار را تضمین کند.
بنابراین در جلسه ی هشتاد و هشتم درباره ۵ قدم طلائی برای بهره وری در زمان با شما صحبت کردیم. در گام های آینده در مورد موضوعات دیگر برای حرفه ای شدن در صنعت بیمه با شما صحبت می کنیم. به تلاش هدفمند خود ادامه بدهید، بهتون قول می دهم دیر یا زود به رؤیاهای تان می رسید.
شاد و ثروتمند باشید.