سلام بر دوستان گروه چتر بیمه
من صادق عبادی هستم و شما را دعوت می کنم به چهل و چهارمین جلسه از دوره ی ۹۰ جلسه تا حرفه ای شدن در صنعت بیمه. در این قدم در مورد ۱۵ راهکار قابل اجرا برای تیم های موفق فروش بیمه با شما صحبت می کنیم.
۱- کارکنانی استخدام کنید که برون گرا و معاشرتی بوده و روحیه مراقبت و پرستاری از افراد دیگر در آن ها مشهود باشد.
۲– ارزیابی عملکرد کارکنان، پاداش و ارتقاها را بر مبنای چگونگی پاسخ گویی فرد به درخواست همکاران قرار دهند.
۳- کارکنان را به خاطر تلاش های اضافی که برای مشتریان انجام می دهند مورد ستایش قرار دهند.
۴- دوره های آموزشی مهارت های ارائه خدمات به مشتریان را برای کارکنان مرتبط با مشتریان و نیروهای فروش برگزار کنید.
۵- رهنمودهای لازم را جهت توانمند سازی نیروهای فروش برای اتخاذ تصمیم های مشخص با توجه به درخواست های مشتری ارائه کنید.
۶- کارکنان را تشویق به همکاری کنید.
۷- نیروهای فروش و کارکنان را در صورت اشتباه کردن سرزنش نکرده و به خطا به عنوان تجربه یادگیری نگاه می کنند.
۸- درباره اهمیت ارائه خدمات به مشتریان به عنوان یکی از ارزش های اصلی شرکت و به عنوان یک راهکار بازاریابی بحث کنند.
۹- به عنوان یک مربی به تمامی کارکنان درباره نحوه شناسایی و برطرف کردن انتظارات مشتریان آموزش می دهند.
۱۰- کارکنانی را مخصوص رسیدگی و حل مشکلات مشتریان منصوب کنند.
۱۱- عمل گرا بوده و به حل مشکلات زیر بنایی بپردازند.
۱۲- موفقیت هایی را که در بهبود کیفیت، کارایی و یا تجربه مشتری به دست می آید، جشن بگیرند.
۱۳- کارکنان را در تمامی سطوح در تیم های کیفیت درگیر کرده و به مدیران و رهبران گروه ها درباره نحوه به کارگیری آن ها آموزش دهند.
۱۴- از طریق انتشار خبرنامه ها و مجلات داخل شرکت، کارکنان را از روند پیشرفت تیم های کیفیت در شناسایی و حل مشکلات شرکت ها آگاه کنند.
۱۵- ارائه خدمات به مشتریان، مشتمل بر تعداد زیادی از کارهای کوچک، ولی مهم، مانند پاسخ گویی سریع به مشتریان، برقراری تماس با آن ها و برخورد دوستانه با مشتریان درون شرکت و برون شرکت است.
بنابراین در جلسه ی چهل و چهارمین از ۹۰ جلسه تا حرفه ای شدن در صنعت بیمه در مورد ۱۵ راهکار قابل اجرا برای تیم های موفق فروش بیمه با شما صحبت کردیم. شما می توانید سئوالات خود را در زیر همین مقاله مطرح بفرمائید، تا جلسه ی بعدی شما را به خداوند متعال می سپارم.
شاد و ثروتمند باشید.