سلام بر دوستان گروه چتر بیمه
خوش آمدید به چهل و ششمین جلسه از دوره ی آموزشی رایگان ۹۰ جلسه تا حرفه ای شدن در صنعت بیمـه، من صادق عبادی هستم مؤلف کتاب های گروه چتر بیمه. در این جلسه در مـورد سه اعتراض متداول مشتریان بیمه با شما صحبت می کنیم.
مشتریان بیمه در سه زمان معمولاً اعتراض می کنند:
۱- هنگام برخورد و یا مراجعه اولیه:
– تصور کنید متقاضی بیمه ای را ملاقات می کنید و یا اینکه او به دفتر کار بیمه ای شما مراجعه می کند و می خواهد بیمه نامه آتش سوزی را برای منزل خود خریداری کند ولی پس از اینکه پیشنهاد خود را مطرح نمود و توسط شما حق بیمه اعلام شد، ممکن است در این لحظه فرد متقاضی اعتراض نماید که حق بیمه اعلام شده بیش تر از رقبا است.
– در این صورت می توانید خونسردی خود را حفظ و مبلغ حق بیمه را به صورت تقریبی از او بخواهید. در بسیاری از موارد دیده شده به دلیل عدم ارائه اطلاعات صحیح توسط فرد متقاضی بیمه، نرخ و شرایط بیمه نامه تغییر نماید.
– دوستان توصیه می کنیم که تا حد امکان، اطلاعات فنی بیمه ای خود را گسترش داده و به مسائل بیمه ای به طور کامل واقف گردید.
۲- بعد از خرید بیمه نامه:
– در بیمه های عمر و پس انداز از این اعتراضات بسیار دیده می شود که بیمه گذار پس از پرداخت اقساط متوالی خسته شده و مسائل اقتصادی از قبیل تورم او را به این فکر وا می دارد که مثلاً تا چند سال بایستی اقساط را پرداخته و مبلغی را در آینده دریافت کند.
– در این صورت شما می توانید علاوه بر تایید نظرات بیمه گذار، تسهیلات و موضوع پس اندازی آن را مطرح و بدون هیچ گونه پرخاشگری، نسبت به آرام نمودن بیمه گذار اقدام نمایید.
۳- هنگام وقوع خسارت و درخواست برای پرداخت خسارت:
– بسیاری از فروشندگان بیمه نامه، تصور می نمایند که بعد از اینکه بیمه نامه ای فروخته شد دیگری کاری با بیمه گذار نخواهند داشت و مرحله اخذ خسارت توسط زیان دیده به آنان ارتباطی ندارد، در حالی که اگر بتوانید پیگیر موضوع خسارت بیمه گذار زیان دیده باشید و او را مرحله به مرحله حمایت نمایید، به طور یقین علاوه بر رضایت روحی و روانی خود و ارضاء حس نوع دوستی، در آینده می توانید به باقی ماندن همان فرد به عنوان بیمه گذار مادام العمر خود مطمئن باشید.
بنابراین در جلسه ی چهل و ششمین از ۹۰ جلسه تا حرفه ای شدن در صنعت بیمه در مـورد سه اعتراض متداول، با شما صحبت کردیم. شما می توانید سئوالات خود را در زیر همین مقاله مطرح فرمائید و ما در طول جلسات به سئوالات ارزشمند شما پاسخ خواهیم داد و محتوای جلـسات بــعدی را بـا توجه به نیازهای آموزشی شما، خواهیم گفت. تا جلسه ی بعد و موضوع دیگر، شما را به خداوند متعال می سپاریم.
شاد و ثروتمند باشید.