سلام بر دوستان گروه چتر بیمه
من صادق عبادی هستم و شما را دعوت می کنم به پنجاه و پنجم جلسه از دوره ی ۹۰ جلسه تا حرفه ای شدن در صنعت بیمه. در این قدم در مورد جلسه ی از نماینده فروش دیگر، محصول بیمه عمر را خریدم! چه بگوییم؟ را با شما صحبت می کنیم. این جلسه از یکی از محصولات چتر بیمه به نام نیازسازی و پاسخ به اعتراضات و ایرادات رایج مشتریان بیمه گرفته شده است.
زمانی که مشتری بیمه گفت من از نماینده فروش بیمه ای دیگر تهیه می کنم را چه جواب هایی بدهیم را خدمت شما بگوئیم:
+ زمانی اتفاق می افتاد که شما تمام توضیحات را با سلیقه مشتری به او بگوئید ولی بعد از مراجعه دوباره، مشتری خبر می دهد که محصول بیمه عمری را که شما معرفی کرده اید، حالا به هر دلیلی از نماینده ی دیگری خریده است. زمانی که از خرید مشتری مطمئن شدید، به او تبریک بگوئید و آرزوی موفقیت برای او کنید هدف او فقط خریدن و پوشش قرار گرفتن او بوده که حاصل شده است.
+ زمانی که با این مسئله مواجه شدید، این را بدانید شما بـا بـرخورد مـناسب می توانید اعضای خانواده او را ترغیب به خرید محصول بیمه ی عمر بکنید، برخورد مناسب همیشه در ذهن مشتری باقـی خـواهـد مـاند و اعـتماد و اطمینان بیشتری را بدنبال خواهد گذاشت.
+ زمانی که با این مسئله روبرو شدیـد، دچـار یـأس و ناامیدی نشوید و بدانید هر پایان، سر آغاز شروعی دوباره است. شما می توانید با تغییرخود، سرنوشت خود را تغییر دهید و همه چیز را حتی اهداف خود را قطعی و مسلم کنید.
+ممکن است شما نتوانسته باشید حس اعتماد مشتری را به خود جلب کنید و مشتری برحسب مقایسه نزد نماینده ی دیگری برود و نماینده و رقیب شما کار را بهتر از شما انجام دهد، بنابراین از زمان طلائی و بسیار ارزشـمند که مـشـتری با شما دارد بهترین استفاده را بکنید و این را مد نظر داشته باشید.
زمانی که شما نتوانید راه نفوذ بر قلب مشتری پیدا کنید، رقیب شما با امکانات و تبلیغات بهتری این کار را انجام خواهد داد، در این صورت صرفاً خود را مقصر بدانید.
+فروشنده حرفه ای بیمه می داند که در برابر مشتری و نیازهای او، باید پایدار، مصر و با پشتکار باشد و در برابر او باید خود فروشنده تغییر کند نه مشتری، باید پیگیر نیازهای مشتری باشد نه این که مشتری به دنبال فروشنده باشد!! در فروش بیمه عمر فروشندگان باید به دنبال مشتریان بالقوه باشند و تجربه ثابت کرده است، در بین مردم کمتر کسی پیدا می شود که خود به سمت نمایندگی فروش برود و قصد خرید محصول بیمه عمر داشته باشد.
+فروشنده که به کار خود مسلط است این مسئله را می داند تمام مشاوره ها تبدیل به فروش موفق نمی شوند، برای هر کس میزان موفقیت و نسبت فروش او عدد مشخص را نشان می دهد، پس با از دست دادن مشتری آرامش درونی و بیرونی خود را حفظ کنید. در کنار مشتری خشم و عصبانیت حاصل از دست دادن مشتری را بروز ندهید، مطمئن باشید این بهترین اثر را روی مشتری خواهد گذاشت.
بنابراین در گام پنجاه و پنجمین جلسه در مورد زمانی که مشتریان بگویند از نماینده ی دیگر تهیه می کنند چه بگوییم؟ را با شما صحبت کردیم، در گام های آینده در مورد موضوعات دیگر برای حرفه ای شدن در صنعت بیمه با شما صحبت می کنیم. به تلاش هدفمند خود ادامه بدهید، بهتون قول می دهم دیر یا زود به رؤیاهای تان می رسید.
شاد و ثروتمند باشید.