سلام بر دوستان گروه چتر بیمه
من صادق عبادی هستم و شما را دعوت می کنم به پنجاه و سومین جلسه از دوره ی ۹۰ جلسه تا حرفه ای شدن در صنعت بیمه. در این قدم در مورد مشتریان بیمه ی عمر چه اشخاص هستند را با شما صحبت می کنیم. این جلسه از یکی از محصولات چتر بیمه به نام نیازسازی و پاسخ به اعتراضات و ایرادات رایج مشتریان بیمه پگرفته شده است.
برای این که نیاز مشتریان بیمه ی عمر را بهتر بشناسید، ما آنها را به چهار گروه تقسیم بندی می کنیم:
گروه اول
کسانی هستند که می خواهند بعد از فـوت، سرمایه ای برای بازمـانـدگان خود به جای بگذارند و چون دارای توان مالی نیستند و نمی توانند انباشت سرمایه ای را در زمان حیات خود برای بازماندگان داشته باشند می خواهند با توجه به مشکلات مالی خود با پرداخت حق بیمه حق بیمه جزئی ماهیانه یا سالیانه به این امر مبادرت ورزند و در واقع، با اندیشه اقتصادی و رعایت صرفه و صـلاح خـود به این هدف نائل گردند.
گروه دوم
کسانی هستند که با توجه به باورها و اعتقادات خود می خواهند در زمان حیات اندوخته ای برای هزینه های کفن و دفن و برگزاری مراسم ختم در نظر بگیرند، تا در صورت بروز این امر، سر بار دیگران نشوند و هزینه هایی را به بازماندگان خود تحمیل ننمایند و اصطلاحاً، هزینه سفر آخرت را در زمان حیات خود تأمین نمایند (موضوع خرید بیمه های به شرط فوت).
گروه سوم
کسانی هستند که انگیزه آنان برای خرید بیمه عمر در حقیقت، نوعی پس انداز و عاقبت اندیشی برای خودشان می باشد. این گروه می خواهند از منابع مالی مناسبی برای دوران زندگی بهره مند شوند و آرزوها و آمال خود را تحقق بخشند.
این گروه عمدتاً به دنبال سرمایه گذاری مطمئن می بـاشنـد و در حقـیقـت، پـس اندازهای کوچک و جزئی خود را در اختیار شرکت بیمه قرار مـی دهـند تا در کنار سایر سرمایه گذاری های خود همچون خرید طلا و زیور آلات، بخشی را هم به دلیل امنیت سرمایه گذاری در شرکت بیمه متمرکز نمایند.
در واقع، می خواهند در صورت بروز حادثه ای تمامی سرمایه خود را از دست ندهند. در ضمن، در اندیشه دریافت سرمایه بیـمه نامـه خود در موعـد مـقـرر می باشند و برای آن برنامه ریزی نموده اند.
گروه چهارم
کسانی هستند که می خواهند برای فرزندان خود سرمایه گذاری نمایند. اما توان مالی آن ها در حد خرید ملک، آپارتمان و سایر دارایی های ثابت و دارایی های با ارزش افزوده در یک زمان معین و مشخص نمی باشد. آن ها در حقیقت، به دنبال سرمایه گذاری هایی هستند که نسبت به بانک ها از مزیت بیشتری برخوردار باشد، با این تفکر که چون در زمان حیات یا در صورت فوت خود، سرمایه قابل توجهی را (به نسبت حق بیمه ای که پرداخت می کنند) برای آینده فرزندان خود فراهـم نمـایـند و بـا خیـالی مطـمئن، دغـدغه های خـود را در این خصوص کاهش دهند.
بنابراین در گام پنجاه و سومین جلسه در مورد مشتریان بیمه ی عمر چه اشخاصی هستند را با شما صحبت کردیم، در گام های آینده در مورد موضوعات دیگر برای حرفه ای شدن در صنعت بیمه با شما صحبت می کنیم. به تلاش هدفمند خود ادامه بدهید، بهتون قول می دهم دیر یا زود به رؤیاهای تان می رسید.
شاد و ثروتمند باشید.