سلام بر دوستان گروه چتر بیمه
من صادق عبادی هستم و شما را دعوت می کنم به پنجاه و دومین جلسه از دوره ی ۹۰ جلسه تا حرفه ای شدن در صنعت بیمه. در این قدم در مورد نحوه ثبت مکالمات تلفنی با شما صحبت می کنیم. این جلسه از یکی از محصولات چتر بیمه به نام گفتگوی مؤثر تلفنی گرفته شده است.
برگه ثبت مکالمات تلفنی می تواند شامل موارد ذیل باشد:
تاریخ تماس، ساعت تماس، نام و نام خانوادگی، سمت، سازمان، شماره تلفن، فاکس، موضوع، نتیجه.
برای خود یک فرم مذاکرات تلفنی فراهم کنید و در آن مطالب زیر را قید کنـید تـا بتوانیـد در تمـاس های بعدی خـود از آن اسـتفاده کنـید. تـاریـخ تمـاس، نام مخاطب، شرکت مخاطب، خلاصه مذاکره، اقدام بعدی و توضیحات دیگر.
قبل از مذاکره تلفنی، متن از پیش تعیین شده را آماده کنی که شامل: نام شرکت بیمه شما، هدف از تماس، مزایای محصول بـیـمه و وجـه تمـایز آن بـا شـرکـت های دیگر است.
ابتدا، خود و شرکت را برای شخص معرفی کنید و پس بیان اهداف شـرکت بدون عجله و با متانت بیمه نامه خود را پیشنهاد دهید.
مطالب مهمی که شما باید در مکالمه تـلفنـی یادداشـت کنیـد، عبـارتـند از: تاریخ مـذاکره حضـوری یا تلفـنی و پیـگیری بعدی، ساعت این ملاقات ها، مکان ملاقات و هدف از ملاقات حضوری.
نکته ی مهم: به شما پیشنهاد می دهم به ترکیبی از این روش ها تکیه کنید و صرفاً به یک روش ثبت مکالمه بسنده نکنید.
بهتر است بدانید که مشتریان در حین گفتگوی تلفنی با خود، سئوالات زیر را خواهند پرسید:
آیا این فروشنده دلم را به دست آورده و آیا حرف و دلش یکی است؟
آیا چیزی از اقتصاد و تجارت می داند تا به من یاد بدهد و برایم نفعی داشته باشد؟
آیا این فروشنده وضعیت مرا درک می کند و نظراتم را می شوند تا راه حل خوبی به من پیشنهاد کند؟
آیا این فروشنده صلاحیت کافی دارد و در بیان خود صادق است؟ آیا مهارت کافی در شرح جزئیات محصول خود را دارد و دارای اشتیاق کمک به دیگران است؟
بنابراین در گام پنجاه و دومین جلسه در مورد نحوه ثبت مکالمات تلفنی و طرز فکر مشتری زمان مکالمه ی تلفنی با شما صحبت کردیم، در گام های آینده در مورد موضوعات دیگر برای حرفه ای شدن در صنعت بیمه با شما صحبت می کنیم. به تلاش هدفمند خود ادامه بدهید، بهتون قول می دهم دیر یا زود به رؤیاهای تان می رسید.
شاد و ثروتمند باشید.