سلام بر دوستان گروه چتر بیمه
من صادق عبادی هستم و شما را دعوت می کنم به پنجاه و چهارم جلسه از دوره ی ۹۰ جلسه تا حرفه ای شدن در صنعت بیمه. در این قدم در مورد زمانی که مشتریان خرید را به آینده موکول می کنند چه بگوییم؟ را با شما صحبت می کنیم. این جلسه از یکی از محصولات چتر بیمه به نام نیازسازی و پاسخ به اعتراضات و ایرادات رایج مشتریان بیمه گرفته شده است.
زمانی که مشتری بیمه خرید را به بعد موکول کرد را چه جواب هایی بدهیم را خدمت شما بگوئیم:
+ اگـر مشـتری مـثلاً بـگوید: آیـا امـکان دارد یـک مـاه دیـگر بـرگـردید؟ باید شما بکوشید تا متوجه شوید، آیا این حرف مشتری سر باز کردن، طفره رفتن، پشت گوش انداختن است یا یک گفته صادقانه است؟! با گرفتن هر پاسخی از مشتری، شما استراتژی و پاسخی مناسب برای سئوالات مشتری خواهید داد.
+ در صورت اطمینان از تصمیم جدی مشتری، می توانید به او پیشنهاد دهید، محصول بیمه را بخرد ولی ۳۰ روز دیگر پولش را حساب کند در واقع شما پول آن را بدهید تا ۳۰ روز دیگر اصل پول شما و کارمزد شما برگردد، از این طریق شما هم به کارمزد فروش خود رسیدید و هم مشـتری راضـی دیـگـری به لیست خود اضافه می کنید.
+ اگر به این نتیجه رسیدید که مشتری واقعاً پیگیر خرید بیمه است، می توانید به او پیشنهاد بدهید و با همسر و افراد خانواده او ملاقات کنید و خودتان به عنوان مشاور آن ها را نیز در خرید محصول کمک کنید و پاسخگوی مشتری و سئوالات خانواده، دوستان و یا هر کس که شخص به عنوان امین خود معرفی می کند، باشید. مطمئن باشید با قانع کردن اطرافیان مشتری، او نیز قانع خواهد شد.
+در این مرحله نیز می توانید از طرح های تشویقی برای جلب اعتماد مشتری استفاده کنید، سعی کنید پیشنهاد های تشویقی که به مشتری می دهید انگیزه بخش باشد و همه ی پیشنهاد ها را قبل از ارائه به مشتریان مختلف بررسی کرده و آن ها را تجزیه و تحلیل کنید، شاید رقیب شما پیشنهاد جذاب تری به مشتری شما را ارائه دهد که بیشتر باب طبع مشتری باشد.
+زمانی که مشتری، وعده خرید را به آینده یا یک ماه دیگر موکول می کند یا می گوید موعد دریافت حقوقم فرا نرسیده، سعی کنید دست خـالی میـدان را ترک نکنید و تا می توانید قول هایی را از مشتری بگیرید، مثلاً بگوئید روی خرید شما بعد از یک ماه حساب بازخواهد کرد، یا یک ماه بعد مشتری را خواهد دید، بنابراین یک روز مشخص با مشتری قرار ملاقات بگذارید.
+زمانی که شما با مشتری یک ماه دیگر قرار ملاقات گذاشته شد، سعی کنید در این فاصله زمانی مشتری را تنها نگذارید و به شکل پیامک و یا ایمیل، مطالب بیمه را که هم راستا با ارائه توضیحات شما بوده، در اختیار او قرار دهید.
هرگز به طور کامل تا روز قرارداد رابطه را کاملاً قطع نکنید، این به ضرر شما تمام می شود و منجر به فراموشی شما از سمت مشتری می شود. موکول کردن فروش به آینده، مشکل شما را حل نخواهد کرد، فقط حل مشکل را به آینده موکول می کند.
+می توانید بگوئید که با موکول کردن به آینده، شما منتظر چه چیزی خواهید بود؟
می دانید با افزایش سن حق بیمه نیز افزایش خواهد یافت؟
در صورت وقوع حادثه، ما دیگر نمی توانیم کمک تان کنیم.
یا شما می خواهید به پول زیادی برسید بعد بیمه عمر شوید؛ ولی شما هم اکنون می توانید متناسب با توان خود بیمه داشته باشید.
+شما می خواهید خرید را موکول به آینده کنید، اما اگر در این فاصله که شما خرید را به تعویق می اندازید، شما به آن نیاز شدید پیدا کردید، وضعیت چگونه خواهد شد؟، بهتر نیست اکنون به خرید آن اقدام کنید تا در صـورت هر نیاز قریب الوقوعی، خیال تان آسوده و راحت باشد.
+تاکنون شما به اندازه کافی بیمه و پوشش بیمه نداشته اید، پس به اندازه کافی بار دیگر آن رابه آینده موکول نکنید و یک بسـته ی سـرمایـه گـذاری منـاسب با توجه به توان درآمد خود تهیه کنید.
+تشما می توانید خرید بیمه عمر را به آینده موکول کنـید. مـن تابـع حرف و نظر شما هستم، اما یادتان باشد حادثه هیچگاه خبر نمی کند!
+اگر خرید بیمه را به آینـده مـوکول کنید، مـمـکن است به خاطر تغییر سلامتی تان، نتوانید آن پوشش را تهیه کنید.
بنابراین در گام پنجاه و چهارمین جلسه در مورد زمانی که مشتریان خرید را به آینده موکول می کنند چه بگوییم؟ را با شما صحبت کردیم، در گام های آینده در مورد موضوعات دیگر برای حرفه ای شدن در صنعت بیمه با شما صحبت می کنیم. به تلاش هدفمند خود ادامه بدهید، بهتون قول می دهم دیر یا زود به رؤیاهای تان می رسید.
شاد و ثروتمند باشید.