سلام بر دوستان گروه چتر بیمه
من صادق عبادی هستم و شما را دعوت می کنم به جلسه ی هفتاد و هفتم از جلسه از دوره ی ۹۰ جلسه تا
حرفه ای شدن در صنعت بیمه. در این قدم در مورد عدم همدلی فروشنده بیمه با شما صحبت می کنیم. این جلسه از یکی از محصولات چتر بیمه به نام مشتری مداری با گرایش بیمه گرفته شده است.
همدلی و همدردی خود را ابراز کنید. همدردی، یعنی موقعیت طرف مقابل را درک کنید. از چشمان خود برای بیان این مطلب استفاده کنید.
با ملاحظه و همدردی رفتار کنید. از هـر گـونـه پیشنـهاد عجـولانه، قضاوت های منفی، طعنه و کنایه بپرهیزید.
به خاطر مشتری مبارزه و رقابت کنید. وقتی مشتری متوجه شد که به خاطر او روز سختی را در پیش دارید راضی می شود. وقتی فهمید اوقات خود را برای منافع او صرف می کنید قانع می شود. وقتی از زحمات شما آگاهی پیدا کرد وظیفه خود می داند که با شما اظهار همدردی کرده و تشکر و قدردانی کند.
همدلی یعنی دیدن دنیا از دریچه چشمان مشتری. فروشندگان باید به نوع نگرش و تفکر مشتری دست پیدا کنند و از همان مدل برای ورود به دنیای مشتری استفاده کنند.
برای رسیدن به همدلی بین خود و مشتری نقطه مشترکی پیدا کنید و براساس آن پیش بروید. لازم است که انعطاف پذیرتر باشید و از دنیای شخصی تان خارج شوید و به دنیای او قدم بگذارید.
آمارها نشان می دهد، حدود ۷۰ درصد از مشتریـان شـرکـت ها و سازمانها، به دلیل عدم همدلی از دست می روند.
میزان درک متقابل و همدلی و تفاهم بین شما ومشتری، به میزان زیادی به توانمندی شما در هماهنگی کردن زبان بدن تان از طـریق اسـتـفاده از زبـان بدن بر می گردد، برای یادگیری این علم درنگ نکنید.
دانستن نکات زیر برای بالا بردن رابطه همدلی با مشتریان بیمه مؤثر است:
الف) پرهیز از ارزیابی رفتار متقابل.
ب) درک احساسات و عواطف طرف مقابل.
ج) خود را کاملاً در جای او قرار دهیم، یعنی نقش او را ایفا می کنیم و این کار به ما کمک می کند که او را بهتر درک کنیم.
بنابراین در در جلسه ی هفتاد و هفتم درباره موضوعی از مشتری مداری به نام به عدم همدلی با مشتری بیمه، سبب از دست رفتن مشتریان بیمه می شود صحبت کردیم، در گام های آینده در مورد موضوعات دیگر برای حرفه ای شدن در صنعت بیمه با شما صحبت می کنیم. به تلاش هدفمند خود ادامه بدهید، بهتون قول می دهم دیر یا زود به رؤیاهای تان می رسید.
شاد و ثروتمند باشید.