سلام بر دوستان گروه چتر بیمه
من صادق عبادی هستم و شما را دعوت می کنم به جلسه ی هشتاد و هفتم از جلسه از دوره ی ۹۰ جلسه تا
حرفه ای شدن در صنعت بیمه. در این قدم در مورد ۵ میم مهم برای بازاریابی و فروش موفق بیمه با شما صحبت می کنیم. این جلسه از یکی از محصولات چتر بیمه به نام من فروشنده ی بیمه ی عمر هستم گرفته شده است.
بازاریابی موفق، پنج مؤلفه دارد که با حرف ((میم)) شروع می شـوند. هر گاه در فروش مشکل داشتید، به این دلیل است که یکی از این ((پنج میم)) به نحوی مشکل دارد. اغلب یک تغییر در یکی از این ها می تواند فروش تان را به نحو چشم گیری افزایش دهد.
این پنج مؤلفه عبارتند از:
۱- محصول
دقیقاً چه محصولی یا خدماتی را عرضه می کنید و آیا برای بازار کنونی مناسب و مطلوب است یا خیر؟ اگر مردم آن را به مقدار کافی نمی خرند، تحقیق کنید آیا چیزی که ارائه می کنید، همانی است که آن ها را می خواهند بخرند یا نه؟
۲- مبلغ
چه مبلغی در مقابل محصول یا خدمات تان درخواست می کنید و آیا این مبلغ مناسب است؟ آیا این مبلغ در بازار رقابتی است؟ آیا اصلاً ارائه این محصول یا خدمات به بازار توسط شما، راه درستی برای شما باز می کند؟ آیا می توانید با این مبلغ سود ببرید؟ آیا لازم است مبلغ چیزی را که می فروشید، پایین بیاورید یا نـحـوه دریافت پول را تغییر دهید؟
۳ – مکان
منظور محلی است که محصول یا خدمت تان را در آن می فروشید. گاهی اوقات یک محل یا منطقه جغرافیایی می تواند بسیار بهتر از محل دیگری باشد. از این نظر که به شما امکان فروش مقادیر زیادی از محصول تان را می دهد. برخی از شـرکت ها کار را از فروش مستقیم، با مراجعه به خانه ها و دفاتر، به تـوزیـع کـنـنده هایی منتقل کرده اند که کانال های خرده فروشی دارند و با این کار صـنعت شان را متحول ساخته اند. آیا ممکن است برای شما هم مکان بهتری برای ارائه محصول یا خدمات وجود داشته باشد.
۴ – معرفی
برای محصول تان چگونه تبلیغ و بازاریابی می کنید؟ آیا تبلیغات تان مؤثر است؟ آیا با روشی مقرون به صرفه به تعداد کافی از مشتری های احتمالی دسـترسـی پیدا می کنید؟ برخی اوقات ایجاد یک تغییر کوچـک در روشـی که محصول یا خـدمـات تان را معرفی می کنید، می تواند تحول عظیمی در نتـیـجه هـای فـروش تان ایجاد کند.
۵ – موقعیت یابی
این مورد معمولاً مهم ترین بخش فروش و بازاریابی است. موقعیت شما، یعنی این که مشتری در دل و فکرش چه دیدگاهی در مورد محصول یا خدمات شما دارد؟ چه وجهه ای دارید؟ مردم در مورد شما چه فکری می کنند و در مورد محصول تان چه می گویند؟ چه ویژگی منحصر به فردی در فروش محصول یا خدمات شما در اثر فعالیت های فروش و بازاریابی شما در ذهن مشتری برجسته شده است؟ محصول یا خدماتی که دوست دارید مردم از شما بخرند، چـه تـأثـیـری بر ذهـن آن هـا مـی گذارد؟
باید برای تان کاملاً روشن باشد که در هر یک از این پنج «میم» در کجا قرار داریـد.
“محصول، مبلغ، مکان، معرفی و موقعیت یابی.”
اگر فروش تان به اندازه کافی بالا نیست، برگردید و این عوامل را یکی یکی مرور کنید و مطمئن شوید که همه ی تغییرات لازم را اعمال کرده اید. این کار برای ایجاد یک کسب و کار موفق و سودآور ضروری است.
اکنون توجه کنید که محصول بیمه ای که به فروش می رسانید محصول مناسبی است؟ و آیا نیازهای جامعه ی هدف را پوشش می دهد؟، آیا خدمات بیمه ای شما مبلغ قابل رقابت با صنعت بیمه دارد؟، آیا مکان ارائه خدمات بیمه مناسب است؟، آیا معرفی و ارائه ی مشاوره ی بیمه شما مناسب است؟، موقعیت شما برای فروش بیمه در چه مرتبه و منزله ای می باشد؟
بنابراین در جلسه ی هشتاد و هفتم درباره ۵ میم مهم بازاریابی موفق بیمه با شما صحبت کردیم. در گام های آینده در مورد موضوعات دیگر برای حرفه ای شدن در صنعت بیمه با شما صحبت می کنیم. به تلاش هدفمند خود ادامه بدهید، بهتون قول می دهم دیر یا زود به رؤیاهای تان می رسید.
شاد و ثروتمند باشید.