سلام بر دوستان گروه چتر بیمه
من صادق عبادی هستم و شما را دعوت می کنم به جلسه ی شصت و دوم از جلسه از دوره ی ۹۰ جلسه تا حرفه ای شدن در صنعت بیمه. در این قدم در مورد روش های مؤثر نهایی کردن فروش با شما صحبت می کنیم. این جلسه از یکی از محصولات چتر بیمه به نام ۱۵ جلسه تا فروش بیمه ی عمر گرفته شده است.
برای تحقق این مهم نیز روش های مختلفی وجود دارد که مهم ترین آنها عبارتند از:
الف – بررسی موانع
در این روش نماینده موانع ومشکلات نداشتن بیمه نامه را تشـریـح می کند. برای مثال، راجع به آثار زیانبار نداشتن بیمه نامه معتبر، مثال ها و تجربه های گوناگون را مطرح می کند و در نهایت از مشتری می پرسد، آیا با وجـود ایـن همه آثار زیانبار، نمی خواهید برای رفع آنها، بیمه نامه معتبری تهیه نماید؟
ب – تائید های پی در پی
در این روش، نماینده پرسش های گوناگونی که پاسخ آنها مثبت است را مطرح نموده و در هر مرحله تائید مشتری را اخذ می کند.
پ – انجام اقدامات اولیه
معمولاً اقدامات اولیه مانند تکمیل پرسش نامه بیمه نامه های مختلف و یا تهیه نامه های مورد نیاز توسط مشتری به تأخیر افتاده و پس از مدتی مشتری از انجام آن دلسرد شده و تلاش های نماینده بیهوده خواهد شد. برای رفع این مشکل یک بازاریاب موفق به مشتری کمک می کنند تا این بخش از کار را انجام دهد.
برای مثال نماینده می تواند بگوید:
تکمیل پرسش نامه معمولاً دشوار و وقت گیر است، آیا تمایل دارید همین الآن و یا در وقت مناسب دیگر به کمک یکدیگر آن را تکمیل نمائیم؟
متن نامه برای دریافت نرخ بهتر است به این شکل باشد…
ت – روش قراردادهای کوچک
در بسیاری از مواقع انعقاد قرارداد های بزرگ به سادگی صورت نمی پذیرد، بنابراین نماینده تلاش می کند تا پس از عقد قرارداد های کوچک، به تدریج اعتماد بیمه گذار را جلب نماید.
بنابراین تصمیم گیری نهایی همیشه دشوار است. به همین دلیل نقش نماینده جهت اخذ تصمیم نهایی کاملاً ضروری و حساس است.
بنابراین در گام شصت و دوم جلسه در مورد روش های موثر برای نهایی کردن با مشتری با شما صحبت کردیم، در گام های آینده در مورد موضوعات دیگر برای حرفه ای شدن در صنعت بیمه با شما صحبت می کنیم. به تلاش هدفمند خود ادامه بدهید، بهتون قول می دهم دیر یا زود به رؤیاهای تان می رسید.
شاد و ثروتمند باشید.